kimssims

Alla inlägg under oktober 2013

Av kimssims - 15 oktober 2013 12:15

Jag sitter och håller på med en önskesim och kom nyss på att jag använder en viss mesh när jag gör mina simmar! Ni kan se på Grennas ögonfransar till exempel, eller Joceys, som är ganska olika de som finns in-game. Det ska inte vara några problem med dem om ni laddar ner mina simmar, de borde försvinna automatiskt, men jag är ej säker, så jag tänkte lägga upp det som ett nedladdningstips! 


En mesh är en nedladdning som ändrar något i ditt spel, i detta fallet ögonfransarna. Den gör så att du kan använda andra ögonfransar som du laddat ner för sig, i spelet, istället för, alternativt tillsammans med, de som redan finns. De kommer ifrån S-club, som är en sida jag personligen litar på. 



Ni hittar sidan med meshen och nedladdningarna här, så är det bara att klicka på de olika bilderna för mesharna så kommer de laddas ner via ad.fly Dessa installeras som ett helt vanligt mod, och när du gjort detta är det bara att ladda ner de ögonfransar du vill ha och installera dem som antingen eyeliner eller accessoar! :D


Jag har alla seten, och du hittar dem under samma länk som du hittar meshen! :D

 

Det finns även ett slider-pack som gör att du kan redigera fransarna - ändra längd, placering osv - vilka jag också har och finner extremt användbara! :D 


Ni hittar dem här

Av kimssims - 14 oktober 2013 13:00

Ojojoj, två inlägg idag, say whaaaaat? 


Men ja, satt och tittade på min design och blev fett irriterad på hur tråkig den var, så himla basic. Header, text, meny, reklam, punkt. Och det finns så mycket man kan göra med en design för att göra den mer perosnlig! Så, min fråga till er: borde jag byta bloggportal? Hade ni följt med om jag flyttat? 


Det finns en omröstning i menyn så ni kan svara där, men vill ni lägga till nåt så är det bara att lämna en kommentar!


Planerar att ta mig an en önskesim idag, alternativt spela lite på min PGC, tänkte göra om Bradley bland annat, är så trött på hans utseende xD


Svara gärna i omröstningen så får vi se vad jag gör! :D


Av kimssims - 14 oktober 2013 10:00

Nämnde i förra inlägget att jag hade en sak jag planerat, och detta var den! Mitt simself är något jag funderat länge på att uppdatera, eftersom jag ser ganska annorlunda ut nu mot vad jag gjorde då, plus att min stil har ändrats. Jag har dock bara ändrat den första outfiten och håret, samt pyttelite i ansiktet, så ni får inte så många bilder, men det kommer fler sen ;)


Av kimssims - 11 oktober 2013 22:05

Jag har varit frånvarande ett tag, det vet jag om, men just nu har jag inte så mycket inspo för sims... Jag vet inte vad jag ska göra i spelet, fast jag funderar på att sätta igång med önskesimmarna, har fått in några stycken och har trots allt bara gjort en tidigare... 


Skrev klart min intervju till Hungerspelen idag, och förhoppningsvis kommer det ge er en inblick i hur Grenna tycker och tänker! Varnar er för att hon inte är särskilt trevlig redan nu! Hahaha...


Nu header - bara något snabbt jag tryckte ihop nyss - men det är en liten uppdatering och såna brukar ju uppskattas så! :D 


Ska fortsätta i spelet nu, sitter och jobbar på en liten grej - har nyss gjort en sim, men jag vet inte vad jag tycker om henne, hon är lite färggladare än mina vanliga simmar, haha! - och har planerat att göra detta ett tag, så får sätta fart :)


Grennas intervju bilder här under, vet inte hur lång tid det kommer ta innan de dyker upp på sidan, så tänkte dela med mig redan nu! ^^



Min nya drog, typ det enda jag bryr mig om just nu haha!

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Lilla gästboken


Skapa flashcards