kimssims

Alla inlägg under oktober 2013

Av kimssims - 31 oktober 2013 15:00

Personligen stör jag mig på att alltid behöva sätta ihop mina egna hårfärger - de förprogramerade är ju urfula - och därför blev jag sjukt glad när jag stötte på dessa på min simblr! Nedladdningsbara färger/färgkoder så att du själv kan ställa in dem i spelet om du inte vill ladda ner dem, sjukt najs! :D


Ni hittar nedladdningen här!

Av kimssims - 31 oktober 2013 11:00

Jag har uppdaterat riktigt dåligt, jag vet, och jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men ja, jag har varit upptagen xd


Jag startade spelet idag, typ andra gången denna veckan, och fick lust att göra en ny sim, så, eftersom jag är så sjukt underbar - haha - kollade jag upp hur jag skulle använda bandicam och spelade in! :D


Dock stängde min dator sig efter ett tag och ja - jag orkade inte spara, det tar så lång tid >.< - så simmen försvann, men jag har videorna kvar i alla fall! :) egentligen gör det inte så mycket, vart ej så förtjust i henne i alla fall, men det visar i alla fall hur jag jobbar :P



Sådär någonting... Kommer vara borta idag pga jobb, gym och bio, har kanske ett par inlägg som kommer upp under dagen, ni får väl se ;)

Av kimssims - 28 oktober 2013 10:30

För att fira att Thesimsresource har gjort en helomvändning och gjort allt sitt cc tillgängligt gratis, tänkte jag ge er ett par tips därifrån - allt sådant som jag själv har laddat ner! :D (jag gick lös i förrgår hahahah)


det är bildlänkar; klicka på bilden så kommer du till nedladdningen! ;)


Jag jobbar idag så vet inte riktigt när nästa uppdatering dyker upp, men håll ett öga vet ja ;)

Av kimssims - 27 oktober 2013 22:13

Tycker hon är så supersöt att jag var tvungen att dela med mig! Har velat använda detta håret så länge, men det har aldrig riktigt stämt innan, så här är hon! :3



Vet ej om det är någon där ute som har en simblr? Följ mig i så fall, så följer jag tillbaka! :D

Ni hittar min simblr här! (om ni vill se alla mina simmar först är det här ni ska kolla!)


Av kimssims - 27 oktober 2013 15:48

Ni har blivit lite sega med kommentarerna - kanske mitt fel för att jag har uppdaterat så dåligt? - så jag tänkte fråga er vad ni var intresserade av för inlägg? Vill ni ha mer nedladdningstips, guider - på vad i så fall? - gameplay, simmar, eller något helt annat?

Här är några som frågat efter en video när jag gör en sim, men jag får inte inspelningen att funka i spelet, vet ni något bra program för det, som helst inte kostar något? Skulle vara er evigt tacksam! :D

Av kimssims - 27 oktober 2013 11:15

Jag lade upp två sötnosar ur mitt spel för någon dagen sedan, och bad er gissa vilka de var. Det var enkelt att lista ut Bo, kan jag tro, men det var inte så lätt att lista ut vem den andra snyggingen var ;)


Jag har gjort en del makeovers och tagit bort det gröna håret och de lila ögonen från pojkarna, då de inte är arvingen någon utav dem och jag inte tyckte de passade i det, plus att jag ändrat skinnet på de flesta - Massies glansiga skin var ej snyggt på killar, ok! 


Men här får ni ett par bilder på de barn som just nu är hemma i spelet - Ban är iväg på Le Fromage-internatet, så honom har jag tyvärr inga bilder på! :P


Från äldst till yngst då eller? ;)




Bradley (och lilla Blaine, innan sin makeover)


Bo, som faktiskt snackar med Ban i telefon! (Ban är tredje äldst!)


Berkeley innan han åldrades upp till barn! (har inga bilder på honom som barn >.<)


Tvillingarna Blaine och Brooklyn, som ni kan se är Brooklyn vår arvinge! :D

 

Och så den senaste medlemmen i vår alltid växande familj:


HÄSTJ*VELN!! Tyvärr stod han på spisen så jag gjorde honom en tjänst och avlivade honom innan han dog av brännskador - RIP HÄSTJ*VELN!

Av kimssims - 23 oktober 2013 21:28

JAG OCH STEPHIE VAR NYSS MED I EN LIVECHAT MED LAUREN MCLEMORE!


Lauren är en av producenterna som varit med och jobbat med det nya expansionspaketet och hon har också en hand med i arbetet av The sims 4 och igår blev vi inbjudna till en livechat med henne idag! Det var ett helt sjukt stort erbjudande och vi är så sjukt tacksamma över möjligheten vi fick! 


Vi har i alla fall samlat ihop en del info om In i framtiden och här kommer ett litet inlägg om detta! :D


Framtiden kommer utspela sig som ett av två scenarion - det kommer antingen vara en utopi, allt är fantastiskt, mycket färger, etc. eller som en dystopi, med kryp, som man kan äta, typ ew, meteoriter och sopor överallt - och det beror på ditt sätt att spela! De har tagit inspiration ifrån vår nutida populära fiction, böcker som Hungerspelen och filmer som Tillbaka till framtiden, bland andra, och hon trodde att ni skulle känna igen några element ifrån dem! 


När du reser till framtiden kommer du fortfarande kunna åldras, men de simmar du lämnar bakom dig kommer frysa medan du är borta. Du kommer till en början hamna i ett base camp, där alla tidsresenärer starta. Din familj kan du hitta via släktträdet eller kartvyn, genom ikoner, och om du träffar på någon ifrån din egen familj kommer du kunna känna igen denna genom familjeikonen i relationspanelen. 


Du kan aktivt förändra dian släktingar genom att i nutiden gifta in olika människor, få fler barn, och liknande, och du kommer då se skillnad när du åker tillbaka till framtiden! :D


Det finns en ny feature i inredningsläget som gör att du kan plantera små "trädgårdar" inomhus/på taken på dina hus. Men tyvärr kan man inte flytta runt svävartåget som finns i framtiden - eller man kan, men det kommer ej fortsätta fungera - det är satt på en default-bana, och därför kommer det bugga om man försöker sig på att lägga om spåren. 


De nya husdjuren, "andarna", skapades för att de inte visste hur framtidens husdjur skulle se ut, och de ville vara redo på alla möjligheter! Simbotarna kommer man kunna programera till att utföra olika jobb, till exempel att ta hand om barn och djur, som en nanny - Gud vet att vi alla behöver en sådan, ahahhaha! 


Det var ungefär det vi fick reda på, förutom just att de kommer fortsätta göra nya patchar för The sims 3 ett tag framöver, för att fixa olika buggar i spelet. Så förhoppningsvis kommer det mesta lösa sig innan The sims 4 blir en faktor! :D


Snapshot från chatten - ni kan se oss nere i högra hörnet! :D Tjejen på den stora skärmen är Lauren!


Om vi skulle bli inbjudna till något mer sådant här skulle vi jättegärna vilja ställa era frågor också, men tyvärr fick vi infon om detta igår, så det blev lite kaos! 


Hoppas ni hittat något nu haft nytta av i alla fall! 


Kram från Kim och Stephie! 

Av kimssims - 23 oktober 2013 11:53

Jag sitter just nu hemma hos Fredrika och väntar på att hon ska tvätta sitt hår, så jag passade på att sticka in med ett litet tips till er! :D


Denna retexturen hittar du här!

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards