kimssims

Alla inlägg under september 2013

Av kimssims - 26 september 2013 19:12

WOOPWOOP, JAG SÄGER DET ÄNDÅ, MIN ARTONÅRSDAG! PUSS PÅ ER SMÅ HJÄRTEGULL, SKA LÄGGA UPP EN NY SIM FÖR ATT FIRA TILL HELGEN! :D

kursiv textMortal Instruments for the win!

Av kimssims - 19 september 2013 23:40

Världens sämsta uppdatering här, höhö, men skolan *host* tar upp mycket tid, plus att jag jobbar hela tiden! Imorgon ska vi fira en killkompis, nästa vecka fyller jag år, veckan efter det fyller Fiffi år, sen är det inspark på skolan... Jag vet inte vad som hänt med mitt liv - såhär mycket har jag aldrig haft att göra innan! Antar att det är för att jag börjar bli social - WTF?! - och sånt här!

Från ett ämne till ett annat, GRENNA KOM MED I HUNGERSPELEN!!!! WUUUUUT! Så glad!!! Bara hon inte dör det första hon gör, det hade varit pinsamt... -.-
Så ja, när det sen drar igång skulle jag verkligen uppskatta all hjälp med att hålla henne vid liv, vem vill inte att en badass b*tch ska vinna, typ? ;)

[Bild]

Men LYCKA TILL ALLA ANDRA SOM ÄR MED OCH TÄVLAR, HOPPAS GRENNA EJ DÖDAR ERA SIMMAR - och att ni ej dödar henne, ok!
MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOUR!

(ja, jag har utvecklat en förkärlek till CAPS, sorry!)

[Bild]

Av kimssims - 14 september 2013 14:24

Jag uppdaterade ju inte två gånger igår, som jag först tänkt, men eftersom jag fick vara ledig idag kan jag uppdatera nu istället! Det hände en hel del i mitt spel igår, och ja, tyvärr har jag inte tagit särskilt många bilder, men sånt är livet ^^ 


Har ett litet nedladdningstips åt er, och det är detta posepacket, som jag själv kommer använda idag ;)

Ni hittar dessa poser här! ;)

Av kimssims - 13 september 2013 11:00

Spelade lite med min PGC igår, som tur var så stängde det inte ner sig, även om det laddade som fanken, men ja, har kommit en bit till! Och nästa inlägg kommer jag avslöja världens bästa PGC sak, ni kan icke gissa, lovar! ;)


Vi startar med att Ban växte upp och blev barn (bilder kommer sen), hans egenskaper är nu ensamvarg, ivrig och diva!

Pappa Connor fick potträna lille Berkeley, även om det inte var hans favoritsyssla direkt...

Så fick de vuxna ägna sig åt lite sysslor!

Och så skulle vi dansa till lite barnmusik! :D

Och hushållets män (alla utom Massie, haha) spenderade lite tid i sovrummet!

 

Kolla så snuttiga Ban och Bo är! <3

Nomnomnom! :3

Ungefär här dog där en kvinna ute på tomten, men jag tyckte hon var jobbig så jag raderade henne, sorry! Och Massie fick lite ont ;)

Medan morsan och farsan drog till sjukhuset firade Bo sin födelsedag! ^^

Och så kommer den växande familjen ut ifrån sjukhuset! Fatta så arg jag blev när jag fick en pojke till! Men sen blev allt bra! :3

Blaine och Brooklyn har nu fått flytta in i hushållet, och familjen börjar inse den bristande storleken på huset, även om Ban har fått flytta till internatskola så har de fortfarande inte plats, och eftersom Massie hittade en dammig gammal lampa... Vi får väl se vad som händer ;)

Av kimssims - 8 september 2013 16:00

Nu när jag har börjat anstränga mig lite mer med husbygget, har jag börjat leta mer efter roligt cc till huset, framförallt tavlor och mattor. Igår hittade jag dessa tavlorna, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av dem. Och eftersom inte alla bryr sig så mycket om tavlor och liknande, utan vissa vill hellre ha saker till sina simmar, så skickar jag med en frisyr också! ^^


Postrarna ser ut såhär, och länken kommer, som vanligt, under bilderna! :P

Postersarna hittar ni här, på simmer-and-burn's simblr!


Dessa snygga hår hittarna här, hos Sjoko-sims!


Hoppas ni tyckte om det ena eller det andra tipset! :D Vill ni ha fler sådana här tips? Och i så fall, vad vill ni bli tipsade om? ^^

Av kimssims - 8 september 2013 11:15

Jag tänkte att jag skulle komma tillbaka in i bloggandet och därför bestämde jag mig för att återuppta mitt försök på en 30 day challange, tidigare inlägg kan du hitta här, och de ska stämma någorlunda i nuläget! ^^


Men här är alltså dag 11.


11. Vilken färdighet tycker du minst om?

 

Jag kan ju inte säga att jag är världens bästa på egenskaper, men jag vet med säkerhet att jag inte tycker om egenskapen galen, även om jag aldrig spelat med den. Jag är en ganska kronisk spelare och vill att allt ska ha sin ordning, och om mina simmar då börjar gå runt i underkläder istället för finkläder, gör det mig något irriterande! 



01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av kimssims - 7 september 2013 17:15

"Så, vad tycker du?"

"Det är gult."

"Jag vet, Gavin, men vad tycker du?"

"Det är gult."

"Ja, det är gult."

"Japp."

"Vad är det för fel på gult?"

"Jag vill inte bo i ett kycklinghus."

"Kycklinghus? Seriöst?"

"Ja, gult som en kyckling."

"Det är inte ens i närheten, tönt!"


"Jaja, det är ändå ett kycklinghus."

"Så onödig du är!"

"Jag älskar dig, det vet du va?"

"Tillräckligt för att släppa det här med kycklinghus?"

"Hm... Inte riktigt."

"Gavin!"

"Vad tror du, Quinn? Om du älskar det, älskar jag det ännu mer!"

"Åh, du ska bara se insidan, det är helt underbart!"

"Jag kan tänka mig ett rum som jag gärna skulle vilja titta närmare på..."

"Pervo."

"Är det ett nej?"

"Nej."

Av kimssims - 7 september 2013 11:30

Lovade ju ett inlägg i veckan, men har inte haft möjlighet att uppdatera i veckan, nu ska jag snart till jobb, men tänkte slänga in ett snabbt inlägg så länge! Här kommer en liten rundtur i Quinn och Gavins nybyggda hus, som jag jobbat med i tre-fyra dagar, är sjukt nöjd i alla fall, så hoppas ni tycker om det! :D


Planlösning

 

Utsida

 

Hall

 

Sovrum

 

Matsal/Vardagsrum/Kontor

 

Kök

 


Underhållningsrum

 

Badrum

 


Så, vad tycker ni? :D

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards