kimssims

Alla inlägg under juli 2013

Av kimssims - 5 juli 2013 22:00

För att fira att min dator är så underbar och gör en startreparation som avinstallerar Semesterparadis, tänkte jag dela med mig utav några bilder ur mitt spel med tvillingarna igår! Lyckligtvis har datorn bara tagit bort spelet och de sparade filerna finns kvar (yay!), så jag kan (förhoppningsvis) fortsätta spela där jag slutade vid nästa tillfälle! :D


Bay och Ocean fick flytta in i denna ståtliga husbåt, notera att i denna spelomgång använde jag mig utav fusk, då jag ville börja spela så fort som möjligt och inte orkade skaffa jobb till dem (höhö), för att husbåten skulle bli gratis öppnade jag fuskrutan (CTRL+SHIFT+C) och skrev in freerealestate, varpå jag kunde köpt vilket hus jag ville (mohahahaha)...

     

Bay fick genast köra husbåten närmare forskningsinstitutet, så att de inte skulle behöva ta sig så långt för att komma till sina dykarlektioner!

 

Ocean övergav båten och tog en taxibåt till sin lektion, som ni kan se i bilden...

 

Efter att ha lärt sig grunderna i dykning bestämde sig Ocean för att utöka sina kunskaper och detta gjorde hon genom att snorkla!

 

Varpå jag tyckte att hon skulle lära sig att fiska, vilket hon gjorde med glädje!

 

Bay hade också snorklat, men hon buggade och vägrade sluta när jag klickade, så jag resetade henne (CTRL+SHIFT+C, resetsim simmens namn) varpå hon landade i stadens park, istället för på husbåten, men när hon sedan kom hem upptäckte jag att hon fortfarande buggade och hade på sig sin snorklingsutrustning... lite odd, men jaja!

 

Ocean fick flytta båten till närmaste dykarställe...

Fick en kommentar på ett tidigare inlägg om hur bra min grafik är... ja, den är bra på simmarna, men som ni nog märker är den inte lika bra i själva spelet, så det har sin förklaring där! Ocean fångade i alla fall den vackra svärdfisken! :D

 

Och båda två gav sig på ett grottsystem att utforska, dock hade de för låg dykarfärdighet för att utforska den andra utgången (man måste ha 4 färdighetspoäng i just detta grottsystemet, de hade 3) så de nöjde sig med att simma runt! 

   

Ocean drog snart till sig uppmärksamheten hos ett utav havens alla rovdjur (som förövrigt gör mig läskigt nervös -.-) och ja, någon som kan gissa vad detta ledde till...?

 

... jaaaaa, hon hamnade i slagsmål!

   

Dock utgick hon som segrare och återvände snabbt till ytan för att undvika en revanch-match! Bay fick utforska grottsystemet igen när hon hade övat upp sin färdighet och äntligen kunde hon se vart det ledde! Hon hade precis kommit igenom när jag knäppte denna bilden och insåg att nej, jag ville inte hamna i ett slagsmål till! Så Bay fick återvända till ytan och ta en taxibåt tillbaka hem!

 

Här slutade jag spela för dagen! En väldigt händelserik spelomgång, tveklöst, och jag kan lugnt säga att dykarfärdigheten är något jag verkligen älskar! Jag ska spela tills tvillingarna uppfyllt sina livslånga önskningar tänkte jag, sen (om inte under tiden) ska jag prova de andra grejerna i spelet, att äga och driva ett hotell, osv! 


Tänkte skriva ett inlägg om package-filer och compress:er i dagarna, förhoppningsvis kan jag tidsinställa det senare till söndag, då jag ska köra upp till Norrköping och släppa syrran på Stadium Sports Camp! :D


Av kimssims - 5 juli 2013 12:30

Jag brukar störa mig ibland på hur tapeterna i Sims bara ser ditmålade ut, och inte alls som i verkligheten, med skarvar och allt vad det heter. Om du är som jag så kommer du tycka om dagens nedladdningstips! 


Infacted-cheesecake har satt ihop tjugo olika tapeter, med skarvar! Setet heter We are not in love, och du hittar det här!

 

Ni kan även klicka på bilden för att komma till länken! 


Av kimssims - 4 juli 2013 16:00

Har suttit en stund nu på förmiddagen och förberett simmarna jag planerar att utforska Semesterparadis och Isla Paradiso med, och det blev ett par nya simmar, nämligen tvillingarna Waters! 


Bay och Ocean Waters, närmare bestämt, två simmar som båda älskar att simma! Bay vill bli djuphavsdykare innan hon dör, medan Ocean vill bli storutforskare, vilket betyder att vi genast ska ge oss ut på nya äventyr! :D

   

Bay, på den övre bilden, är den äldsta av de två, och Ocean (uttalet är svenskt!) är på den undre, och bara någon minut yngre än Bay. 


Bay och Ocean är föräldralösa; deras föräldrar försvann på havet, och de tror fortfarande att de ska kunna hitta dem om de bara letar tillräckligt! Misstankarna har fallit på havsfolket, och de båda har bestämt sig för att försöka infiltrera denna ras för att se om de har några hemligheter om deras föräldrar...


Av kimssims - 3 juli 2013 19:00

Eftersom att jag generellt är en väldigt otålig människa (*host*) och det inte finns några specifika begränsningar som säger att man inte får lov att ändra partnern till grundaren/arvingarna, bestämde jag mig för att göra detta och ändrade därför lite i utseendet och även lite i personligheten! (struntar ärligt i om någon hittar någon liten paragraf om att detta inte är okej, för det ska gå att spela också, samtidigt som det ska vara roligt! :D) Här kommer i alla fall andra delen i PGC:n! :P


Massie blev erbjuden 1000 simdaler för att gå ut och göra en väggmålning på stan, och som den rebell hon är (även om hon är satt på radiotystnad eller vad det heter) bestämde hon sig för att måla i biblioteket! 

  

Och vem dök upp på biblioteket om inte Massie's crush, Connor? Jodå, snart nog drog hon igång raggandet och de hade det lite mysigt på toaletten! (det var här jag ändrade honom!) (känns som att hon försöker våldta honom -.-)

 

När Massie sedan kom hem ville hon öva upp sina gatukonstkunskaper, så hon tänkte: varför inte? och började måla på sitt hus.

 

Sedan beslöt hon sig för att bjuda hem Connor (version 2, haha) och han accepterade glatt! När han kom var han dock i ett stort behov av en dush...

   


För att se om det var någon skillnad bestämde sig Massie för att kyssa honom på impuls. Först såg det inte så lyckat ut, men sen... Ja, Connor gick verkligen in för det!

   

Och eftersom man ska smida järnet när det är varmt, bestämde sig Massie för att fråga om han ville kila stadigt, för att några sekunder senare klämma till med ett "Vill du gifta dig med mig?" Gissa vad han svarade ;)

 

Och, för att avsluta detta händelserika inlägg... Massie vaknade dagen efter med en aning illamående... 

 

Hm... vad kan detta bero på? ;)

 

Andra inlägget om PGC:n, detta eskalerar i ett stadigt tempo, kan jag ju lugnt säga! Tror att jag ska jobba med en önskesim idag, samt uppdatera mitt simself, det kan behövas kan jag ju lugnt säga :P Så förhoppningsvis dyker det upp imorgon! :D



Av kimssims - 3 juli 2013 12:00

Hittade dessa underbara Dr. Marten's igår, och jag absolut älskar dem! De används i mitt spel just nu och de ser sjukt bra ut! 

 

Dessa hittar ni här (kvinna)

 

Dessa hittar ni här (man)

 

Dessa hittar ni här (kvinna)

 

Dessa hittar ni här (man)


De är seriöst helt sjukt snygga, vet inte vad jag ska göra av mig själv, är typ kär! :O

Av kimssims - 2 juli 2013 19:00

Massie fick flytta in i Sunset Valley (tror jag :O), i ett charmigt litet hus med ett enda sovrum, det kanske är litet, men det var vad hon hade råd med och det är lagom för en person 

 

Så fort hon hade flyttat in ville hon bli journalist, så hon fick söka jobb som tidningsbud - det kanske är hårt, men man får börja från bottnen - och eftersom hon började redan dagen efter passade hon på att ta en tur in till stadsparken! Här träffade hon en söt kille (som jag inte kommer ihåg namnet på, obs) och började genast prata med honom om vädret!

 

Underbar som hon är startade hon nästan direkt ett vattenballongskrig!

 

 

Och när hon sedan ville kyssa honom... ja, vem är jag att neka henne?

 

Dock var han inte särskilt mottaglig till detta och Massie fick veta att en av hans egenskaper är oflörtig, hon gick sedan hem för att vårda sitt krossade hjärta och dagen efter var det upp och till jobb som gällde! Eftersom hon behöver träna upp sig i författandet fick hon åka in till biblioteket och göra det.

 

Sommarfestivalen kom till staden och Massie passade på och drog dit, men eftersom där var så lite folk där bestämde hon sig för att öka sina kunskaper inom Gatukonst istället!

   

Dagen efter när hon hade jobbat klart bestämde hon sig för att ge sin förälskelse ett nytt försök - hon kunde ha överseende med att killen var oflörtig - och bjöd därför med honom till sommarfestivalen! Där deltog de i korvätartävlingen!

   

Det gick dock inte så bra för dem - de blev båda illamående och kräktes - och kvinnan ute på kanten vann. De avslutade kvällen med att stjärnskåda tillsammans och delade en mysig kram - Massie var försiktigare den här gången för hon ville inte skrämma iväg honom!

       




Av kimssims - 2 juli 2013 16:03

Hejsan! Idag tänkte jag faktiskt bjuda på två inlägg (I know, right! ;P) och det första kommer här! 

Var och handlade idag och gick in på Game för att se om det fanns några roliga expansioner på rean (letar just nu efter Destination världen) och fick syn på Semesterparadis, lyckligtvis har det varit löning precis, så efter ett ögonblicksbeslut fick det komma med hem! Förhandsbokade också The Sims 4 samtidigt, så när det väl kommer har jag 100 kronor rabatt på det! :D 


Inte direkt vad jag tänkte göra idag, men nu är jag sjukt taggad och ska installera det! Fick tag i Limited Edition versionen också, och eftersom jag inte är så insatt i all information runt (haha, jag är bara lat) så får vi väl se vad det innehåller! Funderar på om jag bör göra en ny sim (vill ju prova de nya egenskaperna osv) eller om jag bör spela på en av dem jag inte ännu spelat på... just nu lutar det åt ny sim (yay!) :D


 

Av kimssims - 1 juli 2013 09:00

Så, efter en lång tid av funderingar bestämde jag mig för att ge PGC:n en andra chans, men eftersom jag var dödligt trött på Tiffany och inte gillade henne alls, bestämde jag mig för att göra en ny grundare. Detta ledde till Massie, som har blekgrönt hår och lila ögon, en kombination som jag tyckte blev riktigt bra faktiskt! :D


 


Vad tycks? Duger hon att läsa om i framtiden? Jag ska uppdatera bloggdesignen senare idag/imorgon, och tror att Massie hamnar i headern, jag älskar verkligen denna simmen! :D

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards