kimssims

Alla inlägg under juli 2013

Av kimssims - 18 juli 2013 22:31

Ja, många utropstecken, men de behövs. Jag vill inte svära, så jag ber om ursäkt i förväg om jag råkar göra det ändå.


Mitt spel funkar inte. Man kan inte göra något innan det stängs ner. Jo, ladda. Jag har försökt öppna CAS och kläderna femtioelva gånger för att göra något, men varje gång stänger hela datorn ner sig. Jag vet att det är spelet också. Visst, min dator var inte den bästa från början, och sims har tyngt ner den något otroligt, men den funkade ändå innan! Nu, efter att jag installerat Semesterparadis så är den värre än någonsin! Jag måste göra startreparationer cirka två gånger i veckan för att spelet crashat datorn, och när det väl är fixat har datorn tagit bort Semesterparadis - då fattar man ju i alla fall vad som är problemet! 


Jag vet inte, jag är så sjukt arg just nu. Känns som att jag amputerat bort ett ben eller något, nu när spelet inte funkar (okej, överdrift) och jag är helt sjukt arg och desperat för att det verkligen inte funkar och jag vet inte vad jag ska göra! Borde lämna in datorn med vill inte att något ska försvinna så jag vill samtidigt inte det! Jag måste spara över mina spel och städer på en separat disk, så mycket har jag fattat nu, för denna maskinen håller inte så länge till. Funderar på att köpa en riktig rackarbajsar dator, sen inser jag att jag inte har råd. Förbannade sparkonton och universitet och semestrar och studenter och körkort och ååååååh!!! 


Förlåt för min lilla rant här! Men jag är så otroligt irriterad och kan inte göra någonting med mitt spel just nu! Jätteledsen verkligen, men har ingen aning om hur detta kommer påverka uppdateringen. Jag hade iof kunnat installera mina sparade spel på min andra dator... Jag ska försöka göra det imorgon, så ska jag offra denna datorn till en verkstad när jag har pengar - eller en soptunna.


I alla fall, det är sent, jag har jobbat idag och jag är trött. Fattar om du inte orkade läsa detta och jag är så otroligt negativ just nu, så jag önskar nästan för din skull att du inte gjorde det! Haha, herregud. Jag var bara tvungen att släppa ut mina aggressioner. Sorry.


Av kimssims - 18 juli 2013 11:30

 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?


Hm... Jo, det finns väl en del som jag hade velat ha annorlunda... Storleken på filerna till exempel! Jag avskyr att spelet tar så otroligt mycket på maskinen och skulle absolut inte ha något emot att spelet skulle röra sig snabbare och samtidigt ta mindre plats! Sen ett dagis, snälla, vem av oss hade inte behövt ett dagis? Om man ändå har skolorna kan man väl lika bra ha något för de yngre barnen, så man slipper anlita en barnvakt som inte gör något ändå! Och sen hade jag inte haft något emot om EA hade lagt mer tid åt att utveckla hår, kläder, skor och accessoarer - om en privatare på 15 år kan göra ett snyggt hår kan väl ett företag som ägnar sig åt produktutveckling göra det ännu bättre?


Men ja, typ så ;) Jag ska jobba idag också, men jag ska göra klart Quinn ikväll, tror jag, om jag hinner! Förstår att det är grymt tråkigt med bara dessa inlägg hela tiden, men just denna veckan jobbar jag mycket, så snart kommer det återgå till normal uppdatering igen! :D



01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av kimssims - 17 juli 2013 16:08

 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

 

Jag tycker att det absolut värsta expansionspaketet i världshistorien är Husdjur. Jag vet, jag låter hemsk nu, men det är inte så att jag inte tycker om djur eller något! Jag lovar, det gör jag, vill själv ha ungefär 100 kattungar när jag flyttar hemifrån - men då hade jag dött av min allergi... - och jag förstår att många verkligen vill ha denna expansionen, min kompis älskar den och tycker inte man kan spela sims utan djuren! Och jag fattar, trodde själv att det skulle vara en underbar expansion... men jag vet inte. Alla herrelösa djur? Vildhästar med sadlar och träns? Och skadedjur som hela tiden distraherar simmarna? Djur som inte står ut med simmarna gör annat än att kela med dem? 


Nej, det var inte det jag ville ha ut av Husdjur, men jag tror jag ska ge spelet en ny chans och installera det snart, men då ska jag nog inaktivera herrelösa djur - om man kan göra detta? 


Har ni några tips på hur jag kan komma att gilla Husdjur? Något som du verkligen älskar med spelet som du tror jag missat? Säg till i så fall, så ska jag se om det kanske är något jag borde prova! :D


Jag har gjort om Quinns ansikte idag, men spelet stängde sig när jag skulle börja med kläderna - MEN JAG SPARADE!!! - och jag ska fortsätta med henne imorgon! Här under är hela gänget som ska få sig en uppdatering!



01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av kimssims - 17 juli 2013 12:00

Jag satt ju, som sagt, och gjorde en make-over på en utav mina äldre simmar igår, dock bestämde sig spelet för att det var kul att stänga ner när jag bara hade ytterkläderna kvar, så jag får börja om från början idag -.-


Jag brukar alltid spara och vara noga med det, men just igår orkade jag inte, så självklart var datorn tvungen att jävlas! Men jag ska som sagt börja om idag, så vi får se om det kanske inte till och med blir bättre! 


Simmen jag sitter och gör om heter Quinn O'Brian, och har tidigare sett ut som under! xd

Av kimssims - 16 juli 2013 20:39

 

04. Vilken färdighet tycker du mest om?

 


Ännu en svår fråga... Jag gillar den atletiska färdigheten, fråga mig inte varför, sen tycker jag om matlagningen och de mesta musik-färdigheter också! Sen finns det ju alltid den nya, dykning, som jag också älskar! Men om jag måste välja en... tror det blir skriv-färdigheten, eftersom att det är en färdighet som är rätt så lätt att träna upp och de faktiskt kan tjäna pengar på enbart färdigheten! :D


Frågestunden har blivit lidande av tekniska svårigheter tyvärr, så den kommer upp så snart som möjligt! Och jag tänkte göra lite make-overs på gamla simmar nu, så det dyker väl upp ett par imorgon! Jag funderar även på att göra ett inlägg med alla simmar jag skapat, är det något som låter intressant? ^^


 

01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av kimssims - 16 juli 2013 19:12

Har ej kunnat blogga idag för att jag jobbat hela dagen! Men nu har jag slutat och ska snart bege mig hemmåt, så ska uppdatera på direkten! Kram på er!

Av kimssims - 15 juli 2013 16:10


03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?


Oj, det är en svår fråga. Jag brukar inte spela så mycket med expansionerna egentligen, utan bara göra simmar (haha) men jag älskar verkligen Semesterparadis, så jag tror jag måste säga det! Själv är jag en gammal simmare, har jobbat som simtränare och ja, älskar att bada helt enkelt, så detta är det idealiska spelet för min del! Älskar att simma-egenskapen är helt underbar! Och sen är det ju sjöjungfruarna! Har alltid älskat sjöjungfrur! 


Titta in lite senare idag, så kommer videorna från frågestunden upp! Stephanie har dock sagt att de är 50 minuter totalt, så ni får kanske kolla på dem i etapper ;) 



01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av kimssims - 14 juli 2013 19:00

Hittade ett konto med en massa smått och gott till era simmar, MissDaydreams heter hon och ni hittar henner konto på TSR, vilket kräver ett gratiskonto för att ni ska kunna ladda ner, men det kan vara värt det, om ni behöver nytt smink och annat till era simmar! Nedan följer ett par bilder utav allt som finns, verkar det intressant är det bara att titta in på hennes konto och scrolla igenom!


MissDaydreams konto hittar ni här

(Länken går direkt till de gratis nedladdningarna)

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards