kimssims

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Att byta graviditetskläder: guide

Av kimssims - 22 juli 2013 19:45

Fick en fråga i frågelådan om hur man byter graviditetskläder och jag svarade genast på den, men tror att det kan vara lite svårt att förstå när man bara har text, så jag tänkte att jag gör en guide på detta! Dock var jag tvungen att vänta på att en av mina simmar skulle bli gravid, och ta-daaaaa! (en liten spoiler här kanske, men jag tror de flesta väntade sig detta! ;))


1. Det första du behöver göra är att ladda ner Nraas Master Controller, som du hittar här! Med denna moden kan du ändra det mesta senare i spelet, det finns också add-ons, som du kan lägga till om du känner för det! 


2. För att ändra graviditetskläderna måste du vänta tills din sim är gravid - alltså att hon visar i det första steget, du kan även göra det senare under graviditeten - och sedan kan du, genom att klicka på hen välja alternativet "Nraas"



3. Nästa steg är att välja "Huvudkontroll", som du ser här under - alla dina Twallan-modar kommer dyka upp i detta hjulet, men det är huvudkontroll du vill åt!

 

4. Nu väljer du helt enkelt "Avancerat", det brukar räcka att du klickar på den!

 

5. Denna säger väl nästan sig själv, men här väljer du alternativet "Redigera i Skapa en sim" och så kommer CAS öppna sig!


6. Nu behöver du inte vara orolig över det begränsade utbudet av kläder! Utbudet är begränsat eftersom det bara är vissa utav dina kläder som är "Pregnancy enabled" eller "Pregnancy morphed", och dessa är de enda kläder som fungerar när man är gravid! Men du borde kunna hitta något snyggt i alla fall! :D

 

Självklart kan man ändra dessa kläder utan modet - men då får du ändra kläder innan graviditeten och memorera vilka av dina kläder som fungerar under graviditeten - detta från tidigare graviditeter! Jag personligen finner detta mycket lättare i alla fall! Lycka till! :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards