kimssims

Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Hur man byter bild på simmarna till Exchange: guide

Av kimssims - 14 juli 2013 15:00

Jag brukar "alltid" vilja att mina simmar är representerade på det bästa sättet, nästan som modeller i verkligheten, för att folk ska finna mer intresse för dem och faktiskt vilja ladda ner dem! Vill man få fler nedladdingar på sina simmar handlar allt om presentationen, och sen är det ju bara dessa bilder vi kan använda som profilbilder också, så det är ju ganska kul om de inte är de klassiska grimaserna ;) 


Dessa bilder måste ändras innan simmarna laddas upp, alltså kan de inte göras på simmar som redan finns på Exchange!


För er som undrar vilka bilder det är jag menar, är det bilderna på simmarna ni laddat upp i Exchange-tjänsten på thesims3, alltså dessa:

 


1. För att kunna byta ut bilderna finns det några saker du behöver göra först. Du behöver ha "delat ut" din sim, detta alternativet hittar du i CAS (skapa en sim) nere vid simmens bild, vid de tre punkterna, alternativet heter helt enkelt "Dela ut sim" och så får du döpa filen och skriva vad du vill i en liten beskrivningsruta. Sen behöver du ha en bild på din sim, som du vill ersätta den gamla bilden med, samt ett program som fungerar för att göra just detta! Programmet du behöver heter Sims 3 UIC och det hittar du här! Du scrollar ner på sidan tills du kommer till underkategorin "Downloads" och väljer vilken version du vill ha - jag har standalone versionen, som inte kräver någon installation!

 

Såhär ser min ikon ut!

 

2. Öppna din bild i ett redigeringsprogram - jag använder photoshop - och beskär bilden så att den blir kvadratisk - annars kommer den pressas ihop och se konstig ut i programmet - sedan är det bara att spara den, programmet kan hantera de flesta sorters filer, men det idealiska är PNG - jag har dock sparat min bild som JPEG.

 


3. Öppna nu Sims 3 UIC, klicka på "Open", som du hittar i högra hörnet, sedan ska du gå in i din "The sims 3"-mapp, via dokument, och sedan vidare till mappen som heter "Exports" och där väljer du det .sims3pack som du vill byta ut bilden i, och så kommer det dyka upp som nedan.

4. Använd pilarna i vänsterkanten för att välja den bild du vill ersätta - du kan ersätta alla bilderna på de olika outfitsen om du så vill det - och jag vill ersätta profilbilden; den första bilden man ser, så jag stannar här, klickar på "Replace" och så får du leta upp din sparade bild, sedan öppna den och så kommer den dyka upp såhär:

 


5. Nästa steg är att spara bilden, så att ändringen inte försvinner, och det gör man genom att klicka på "Save" och sedan kommer den fråga dig om du verkligen vill göra detta, vilket du vill - om du inte ångrat dig - och då väljer du helt enkelt "Ja" och så kommer den spara bilden. Sen är det bara att klicka på "Exit" och så är du klar med sparningen! 

 


6. Nästa steg är att ladda upp simmen, vilket du gör som vanligt, genom startprogrammet (se till att vara INLOGGAD), "Uppladdningar", markera den sim du vill ladda upp och välj sedan "Ladda upp", sen - om thesims3 funkar som det ska - kommer din sim att dyka upp i "Min studio" på hemsidan, med den nya bilden! 

       


Sådär, nu har du lyckats byta bild! :D

Är det något problem så lämna gärna en kommentar så ska jag se om jag kan hjälpa till! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards