kimssims

Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

PGC - Generation 1 del 3

Av kimssims - 10 juli 2013 10:00

Massies blogg har börjat gå upp i läsarantal och stjärnor, tillräckligt mycket för att hon ska ha fått sin första kändisstjärna! :D

     

Connor kom över för lite myspys, vilket slutade i att de höll ett intimt hemma-bröllop och han flyttade in i det minimala huset!

   

Någon dag senare fick Connor en make-over, och det visade sig att Massies illamående haft en anledning: hon var gravid!

 

Eftersom att Connor har försummat sina färdigheter fick han sätta sig och skriva upp dem, samtidigt som Massie läser en bok om sociala medier 

Och nästa sekund var det dags för födsel!  




Massie valde att föda på sjukhus eftersom detta var hennes första graviditet, och snart nog hade hon sonen Bradley i famnen!

 

Dock blev han inte en arvinge då hans ögon är lika gröna som hans hår -.-

 

Massie lyckades bli bortförd av utomjordingar, vilket är första gången i mitt spel, så jag förstod inte vad som hände och var inte beredd...

 

Och Connor står naïvt och övar upp sin karisma när Massie's nästa graviditet faktiskt börjar synas! (hon blev gravid innan hon blev kidnappad, så jag tror inte det är en alien, hade väl varit typiskt i denna familjen -.-)

   


Glöm ej frågestunden, den avslutas imorgon!!! 

 
 
SImsLinda

SImsLinda

10 juli 2013 19:13

Det kanske är för mig men varflör är det så stort mellanrum? Om du kollar på PGC inlägget? Och Massie är jättesöt!

http://simslinda.blogg.se

kimssims

10 juli 2013 20:36

Ingen aning, det är väl något som inte stämmer någonstans, tyvärr :/ kul att du tycker det :D

 
Sqlinda

Sqlinda

11 juli 2013 04:52

var har du laddat ner hennes skin och ögonbryn??

http://sqlinda.bloggplatsen.se

kimssims

11 juli 2013 11:56

Hennes ögonbryn kommer härifrån:
http://acecreators.blogspot.se/2012/08/heavensent-curved-eyebrows-by-elexis.html
men jag har en slider som gör att jag kan ändra tjocklek och lite annat, så därför kommer de se lite annorlunda ut, och hennes skin hittar du här:
http://pralinesims.blogspot.de/2012/05/skin-70-for-male-and-female-sims.html

 
simslinda

simslinda

11 juli 2013 20:27

Hur installerar man skins? Jag har nedladdade skin, men när jag laddar. Ner skin t.ex från tifa så kommer dem inte upp!? Kan du göra en inlägg om slider också? Jag har också nedladdade slider och så!

http://simslinda.bloggplatsen.se

kimssims

11 juli 2013 21:58

Det ska läggas in precis som vilken annan package-fil som helst, enda problemet med sliders är att du behöver ett mod så att du kan ha fler än de som är i spelet, jag ska se om jag kan samla det i ett inlägg :)

 
SImsLinda

SImsLinda

11 juli 2013 23:08

Jag har det moden, mastercontroller, jag har över 20 sliders eller mer men vissa skins kommer upp andra nt! Och vet du hur man tar bort Basskinnen? Vilken dator har du?

http://simslinda.blogg.se

kimssims

11 juli 2013 23:26

Jo, men det är så för mig med vissa skins också, och dyker de ej upp är de antagligen fel för din spelversion (uppdatering) och/eller har något fel i filen, så då kommer de antagligen ej att funka heller, och nej, jag vet inte, jag vill inte ta bort något från basspelet personligen, är rädd för buggar :/ och jag har en sliten acer :)

 
SImsLinda

SImsLinda

12 juli 2013 00:09

Jag menar typ windows 8, 7 m.m Och kan du göra en såndära create a sim video?
för jag har testat olika program att filma men det blir bara typ halva, alltså sims syns längst upp till vänster så blir den konstig m.m

http://simslinda.blogg.se

kimssims

12 juli 2013 00:37

7, så det gamla, och jag har inget bra program, har försökt, men vet du något program så säg till :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards