kimssims

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Tvillingarna Waters - Isla Paradiso

Av kimssims - 5 juli 2013 22:00

För att fira att min dator är så underbar och gör en startreparation som avinstallerar Semesterparadis, tänkte jag dela med mig utav några bilder ur mitt spel med tvillingarna igår! Lyckligtvis har datorn bara tagit bort spelet och de sparade filerna finns kvar (yay!), så jag kan (förhoppningsvis) fortsätta spela där jag slutade vid nästa tillfälle! :D


Bay och Ocean fick flytta in i denna ståtliga husbåt, notera att i denna spelomgång använde jag mig utav fusk, då jag ville börja spela så fort som möjligt och inte orkade skaffa jobb till dem (höhö), för att husbåten skulle bli gratis öppnade jag fuskrutan (CTRL+SHIFT+C) och skrev in freerealestate, varpå jag kunde köpt vilket hus jag ville (mohahahaha)...

     

Bay fick genast köra husbåten närmare forskningsinstitutet, så att de inte skulle behöva ta sig så långt för att komma till sina dykarlektioner!

 

Ocean övergav båten och tog en taxibåt till sin lektion, som ni kan se i bilden...

 

Efter att ha lärt sig grunderna i dykning bestämde sig Ocean för att utöka sina kunskaper och detta gjorde hon genom att snorkla!

 

Varpå jag tyckte att hon skulle lära sig att fiska, vilket hon gjorde med glädje!

 

Bay hade också snorklat, men hon buggade och vägrade sluta när jag klickade, så jag resetade henne (CTRL+SHIFT+C, resetsim simmens namn) varpå hon landade i stadens park, istället för på husbåten, men när hon sedan kom hem upptäckte jag att hon fortfarande buggade och hade på sig sin snorklingsutrustning... lite odd, men jaja!

 

Ocean fick flytta båten till närmaste dykarställe...

Fick en kommentar på ett tidigare inlägg om hur bra min grafik är... ja, den är bra på simmarna, men som ni nog märker är den inte lika bra i själva spelet, så det har sin förklaring där! Ocean fångade i alla fall den vackra svärdfisken! :D

 

Och båda två gav sig på ett grottsystem att utforska, dock hade de för låg dykarfärdighet för att utforska den andra utgången (man måste ha 4 färdighetspoäng i just detta grottsystemet, de hade 3) så de nöjde sig med att simma runt! 

   

Ocean drog snart till sig uppmärksamheten hos ett utav havens alla rovdjur (som förövrigt gör mig läskigt nervös -.-) och ja, någon som kan gissa vad detta ledde till...?

 

... jaaaaa, hon hamnade i slagsmål!

   

Dock utgick hon som segrare och återvände snabbt till ytan för att undvika en revanch-match! Bay fick utforska grottsystemet igen när hon hade övat upp sin färdighet och äntligen kunde hon se vart det ledde! Hon hade precis kommit igenom när jag knäppte denna bilden och insåg att nej, jag ville inte hamna i ett slagsmål till! Så Bay fick återvända till ytan och ta en taxibåt tillbaka hem!

 

Här slutade jag spela för dagen! En väldigt händelserik spelomgång, tveklöst, och jag kan lugnt säga att dykarfärdigheten är något jag verkligen älskar! Jag ska spela tills tvillingarna uppfyllt sina livslånga önskningar tänkte jag, sen (om inte under tiden) ska jag prova de andra grejerna i spelet, att äga och driva ett hotell, osv! 


Tänkte skriva ett inlägg om package-filer och compress:er i dagarna, förhoppningsvis kan jag tidsinställa det senare till söndag, då jag ska köra upp till Norrköping och släppa syrran på Stadium Sports Camp! :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimssims - 5 februari 2014 11:03

Okej, jokes aside, den nya bloggen är det dags att presentera!   Denna blogg har klarat sig i ett år nu, och trots att det funnits perioder av inaktivitet, tycker jag att den har klarat sig väldigt bra! Spräckte aldrig rekordet, eller kom över 10...

Av kimssims - 29 januari 2014 13:45


Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt inför bloggens ettårsdag, som är den 5:e februari, nämligen en flytt!   Bloggplatsen har varit en väldigt bra start för mitt simsbloggande och jag är så sjukt tacksam för alla som hjälpt mig växa s...

Av kimssims - 18 januari 2014 21:56

Hejsan! Skulle egentligen uppdaterat med vilka frågor som jag tyckte var bäst i frågestunden, men har tagit en paus idag på grund utav personliga problem... Japp, det är inte så kul att vara jag idag, pojkjävlar! -.- Skulle bara säga att omröstnin...

Av kimssims - 18 januari 2014 12:00


Bestämde mig igårkväll för att skicka in ett bidrag till Violas tävling, och det resulterade i en ny sim! :D   Hatade honom precis i början, när jag fibblade med ansiktet, men sen när håret blev rätt började det falla på plats ^^ nu är jag så nöj...

Av kimssims - 17 januari 2014 18:00

Dagen är kommen för resultatet av utlottningen att presenteras! Har gjort det klassiskt, klippt ut lappar och dragit namn, vilka kommer presenteras under respektive bild! Lycka till allihopa! :D   Epponine är först ut, och ni som var med i utl...

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Lilla gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards