kimssims

Alla inlägg under juni 2013

Av kimssims - 23 juni 2013 15:00

Idag har jag ett par fina brudklänningar åt er, samt en slöja! De finns gratis via Berryique och är gjorda utav Beo2010, jätte vackra klänningar som är helt perfekta för alla säsonger! :D


Ni hittar klänningarna och slöjan här!

         

obs, detta är ej alla klänningar!

Av kimssims - 22 juni 2013 15:00

Idag har jag letat fram ett par bastoppar, som Jellysims gjort en retexture på! De är helt perfekta när man behöver något extra till en enkel outfit! 


Dessa toppar hittar ni här!

 

Av kimssims - 21 juni 2013 15:00

Jag hittade några snygga frisyrer igår och tänkte dela med mig av dem! Dessa retextures kommer ifrån Sjokosims och det finns en hel del fler än bara dessa! Släng en kik på sidan och bläddra bland Downloads så hittar ni säkerligen något som passar era simmar! 


       


Av kimssims - 21 juni 2013 12:30

Som ni nog alla märkt - i alla fall ni som läser de större simsbloggarna - har det kommit en ny patch till TS3, 1.55 Denna gör en hel massa nya saker i spelet och detta kan ni läsa mer om i det här inlägget hos Simsdeluxe! 


Med denna patchen kommer nya uppdateringar av alla era mods - detta är viktigt att uppdatera! - och dessa måste fixas innan ni kan spela, för att allt ska fungera som det ska. Jag har tidigare haft problem med att modsen inte funkar som de ska - jag har inte kunnat ha 100 sliders trots att jag ska kunna, mina tatueringar hamnar ej där de ska, osb - men nu, när jag patchat spelet och uppdaterat mina mods, funkar det äntligen som det ska!!! Jag är så lycklig över detta att ni fattar inte! Och bara för att prova gjorde jag en ny sim igår, som jag ska visa lite senare idag, funderar på att starta en PGC efter henne, eftersom jag redan är trött på Tiffany's utseende :P


Ni uppdaterar enkelt era mods genom att radera de gamla package-filerna och installera de nya modsen (kolla noga så att de är uppdaterade till version 1.55!!!) som vilka andra package-filer som helst. Twallan har uppdaterat alla sina, men det är ungefär så mycket jag vet, jag har bara deras nämligen :)


Här är en liten sneakpeak på min nya sim, som fortfarande går namnlös - hon ska dock heta Sawyer i efternamn - så om ni har något förslag, kommentera! :D (om hon ska bli PGC-grundare ska hon ha en annan ögonfärg)

 

Av kimssims - 8 juni 2013 11:00

 

 Dawson och Adelaide härstammar från två helt olika världar. Den ena är ett rikemansbarn, medan den andra arbetat sedan första möjlighet visade sig. Den ena lever ett blomstrande socialt liv, medan den andra knappt har tid att ta hand om sig själv. Den ena är populär och den andra är ett spöke.

 De möttes inte förrän i High School, även här tog det dem ett tag att ens lägga märke till varandra, men när de väl gjorde det var det försent. De blev kära i varandra i det första delade ögonkastet, men de var så olika att de aldrig kunde få varandra. Dawsons föräldrar skulle aldrig godta att han träffade en medelklassflicka, medan Adelaide var alldeles för blyg för att ens prata med honom.

 Det var heller inte nog med att Adelaide var en fattiglapp, hon var även utsatt för en del skämt och spratt genom skolgången, och, på grund utav sitt väldigt särskilda utseende, förtjänade hon smeknamnet Spökflickan. Hon skulle aldrig bli populär och därför skulle hon aldrig kunna vara med Dawson. Det var förlorat innan det ens inlett.

 

 


 Dawson har dock alltid varit en envis grabb och vägrade ge in för hopplösheten. Han visste att Adelaide var den enda för honom och hade tänkte inte ge upp hoppet. Han skulle göra vad han kunde för att få vara tillsammans med flickan han visste var menad för honom, trots sina föräldrars uråldriga tänk.

 Så det var med ett flin han klev in i skolan den första dagen under det sista året, helt förändrad. Han hade alltid varit oemotståndlig, men nu ståtade han med tatueringar, töjningar och en het ring i ögonbrynet; en farligare look som fått hans föräldrar att gå in i väggen och hans kompisar att börja ifrågasätta hans status. Dawson var inte längre en populär, rik snorunge, utan nu var han en riktig badboy som körde motorcykel och rökte som en skorsten.

 

 


 Adelaide blev tyvärr ännu blygare när det kom till killen och hon vågade nu knappt titta på honom när han passerade i korridorerna - alltid lite för nära - av rädsla att bli blängd på. Hon hade aldrig varit någon vidare social människa, och inte heller var hon särskilt tuff, trots att hon levt under svåra förhållanden.

 Det tog Dawson ett tag att komma till skott, men snart nog hade han inlett sitt första samtal med Adelaide - även om tjejen i fråga bara hade stirrat på honom med stora ögon och sett ut som att hon skulle bryta ihop - och inte mycket senare hade han listat ut hur han skulle få henne på fall.

 Under hela sista året av skolan såg Dawson till att alltid dyka upp där han visste att Adelaide skulle vara. Till en början var hon skräckslagen, men med tiden vande hon sig vid hans ständiga närvaro och till slut förväntade hon sig att se honom överallt och blev besviken om han inte gjorde det. Någon vecka innan examen hade Dawson äntligen bestämt sig för att bjuda ut flickan, men han fick vänta ända till examensdagen på hennes svar.

 Ja, hon ville gå på dejt med honom.


 


 Detta var bara början på ett väldigt svårt förhållande - fullt utav drama, sorg och kärlek - som skulle komma att förändra inte bara Dawson och Adelaide, utan även människorna runt omkring dem. Men skulle det vara till det bättre?

 

Tänkte prova mig på något liknande en historia, men min version, jag kommer inte ge er så mycket bilder från spelandet, men en sammanhängande text och söta bilder med denna! Detta är Dawson och Adelaide, som jag jobbat med igår kväll/natt, och jag är VÄLDIGT nöjd med dem båda två. De har blivit några utav mina favoriter och de är SÅÅÅÅÅ söta tillsammans! :D 

Säg gärna vad du tycker om detta, så jag vet om jag borde ändra något eller om jag är något på spåren! ;)

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards