kimssims

Alla inlägg under maj 2013

Av kimssims - 27 maj 2013 21:54

Äntligen har jag fått klart simmen, men jag orkade inte ta några direkt snygga bilder på henne. Ni får dock en liten sneak peak tills vidare! :D


 

Hedwig har jag döpt henne till, men funderar på om hon inte ska få ett annat namn, om ni har något förslag så lämna det gärna i en kommentar! :)

Av kimssims - 27 maj 2013 18:43

Tittar in lite snabbt för att säga hej, och nej, jag har inte glömt bort bloggen! Jag har inte haft lust med spelet och har inte ens varit inne på min simblr på någon vecka... Men idag är det dags igen - lusten är tillbaka! Jag har suttit sedan klockan tre idag och laddat ner nytt CC och compressat, vilket tagit ett flertal timmar... :P 


Tack så jättemycket till er som har tagit er tid och tittat in på bloggen, även om här inte hänt något! Det är verkligen jättekul att se att ni klickar in ändå! Nu är det äntligen klart här och jag ska sätta igång med en ny sim, bara för att jag känner för det! Yay! :D


 


Tar denna chansen att fråga er om ni skulle vara intresserade av någon slags frågestund? Lämna en kommentar, vet jag :D

Av kimssims - 9 maj 2013 20:45

Jag och Fiddelicious (spacesims) har bestämt oss för att göra något lite roligare för er läsare! Vi tänker ge oss på önskesimmar, men denna gången tillsammans! Innan ni tror att vi ska sitta vid samma dator och sätta ihop dragen tillsammans, kan jag försäkra er om att det inte är så det kommer funka. (Vi hade antagligen slått ihjäl varandra, haha.) 


Nej, saken är att vi ska sätta oss ner, lotta fram en önskesim och sedan göra henne/honom var för sig, vilket betyder att ja, du kommer få två simmar av samma önskemål, helt opåverkade av varandra! MEN, vi kommer bara att göra en utav önskesimmarna, vilken vi kommer lotta fram, alltså ej välja själva. 


Såhär gör du för att delta i lottningen:

1: Läs igenom villkor och vad som bör finnas med i din kommentar, detta hittar ni här.

2: Lämna en kommentar på antingen Spacesims eller Kimssims, eller båda två för att få dubbel chans - MEN bara en kommentar på var blogg i så fall, du kan inte få fler än två "lotter" - kommentaren ska finnas på antingen detta inlägget eller respektive inlägg på Spacesims blogg, alltså inte det om de vanliga önskesimmarna!

3: Ni får lov att delta till och med fredag nästa vecka - 17/5 - 23.59, de simmar som kommer in efter denna tid kommer ej komma med i lottningen.

4: Vi kan ej garantera att simmarna dyker upp direkt, de ska lämnas upp samtidigt, vilket kräver att vi båda är färdiga och för detta måste vi ha tid och möjlighet. 

5: Lottningen kommer ske helt opartiskt och kan inte påverkas - vare sig av oss eller er.

6: Endast EN sim kommer göras i slutändan.


Lycka till! :D 

 

Av kimssims - 9 maj 2013 16:15

Det blev Nadya till slut, tack rampljus för namnet (även om jag lekte lite med stavningen :D), och hon blev lite femininare än jag tänkt från början, men jag tycker om henne! Hon finns att ladda ner på både exchange och mediafire och länkarna hittar ni längre ner i inlägget! Hoppas nu tatueringarna följer med som de ska, annars blir jag förbannad! :P


  ytterkläder|idrottskläder|finkläder|vardagskläder|
badkläder|underkläder


Ni hittar henne här: (klicka på bilderna)

     


Vad tycker ni om Nadya då? :)     

 

Av kimssims - 9 maj 2013 12:45

Jag fick förfrågan igår från simslivet om jag ville ha ett länkbyte, och jag insåg att det kanske finns fler som är intresserade? Jag har gärna så många länkbyten som möjligt, men det tror jag nog de flesta har egentligen, men om ni är intresserade så bara lämna en kommentar i detta inlägget så ska vi se vad som kan göras! :)


Icke relevant bild, men jaja :)

 


Kom ihåg att titta in senare idag då det kommer upp ett roligt samarbete med FIDDELICIOUS på SPACESIMS (seriöst, är du nöjd nu då? xd), samt den nya simmen kommer bli tillgänglig och jag ska försöka lägga upp ett inlägg om min PGC, ska spela lite sen tänkte jag :)


Glöm ej lämna en kommentar om det är intressant ;)

Av kimssims - 8 maj 2013 22:53

Har jobbat med en ny sim idag då jag inte hade lust med min PGC - Tiffany har seriösa problem med att hitta en kille (fyra stycken har sagt att de aldrig vill höra av henne igen, wuuuut?) och det är ganska segt, även om jag tror jag har en på g åt henne nu ;) 


Denna simmen vet jag inte riktigt vart jag ville komma med, hon är mest i underhållningssyfte, men hon kommer bli tillgänglig för nedladdning så fort hon är färdig - antagligen imorgon! :) 


Här är hon i alla fall, ni får två bilder då jag inte kan bestämma mig för om jag ska använda ögonfransarna eller inte, de ser lite konstiga ut, men samtidigt ser hennes ansikte jättetomt ut utan dem, hjälp? Vad tycker ni? :)


   

(Den översta har lösögonfransar) 


Har ni några förslag på namn åt henne? :D


Har förresten en liten sak planerad med MIN BÄSTIS FIDDE PÅ SPACESIMS (nöjd? ;)) som kommer att komma upp imorgon/på fredag, håller tummarna för att detta ska bli något intressant och roligt för er läsare! ;)

Av kimssims - 7 maj 2013 18:37

Så, som vi nog alla redan läst om femtioelva gånger, kommer TS4 släppas nästa år! Yay! 

Men seriöst, jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta; har vädigt blandade känslor. Jag har precis kommit in i The sims 3 på riktigt, och jag vill egentligen inte behöva börja om från början med ett helt nytt spel, men samtidigt behöver man ju inte det! Jag fick TS3 i julklapp samma år det kom ut, men har ej börjat spela det förrän förra året, så jag menar, det är inte direkt så att man MÅSTE börja spela TS4 bara för att det har släppts. 

Sedan finns det ju grejer som man hade velat ha och grejer som man antagligen kommer att sakna, vet inte hur spelet kommer bli utan poseplayer och allt CC, men någon kommer ju starta det förr eller senare och det kommer att finnas nytt! Samtidigt är det väntan som är lite störig, för jag vill inte behöva vänta på nya grejer, jag är nämligen en väldigt otålig person. Samtidigt kanske de har tagit till sig det som utvecklats; alla modsen vill säga! Jag kan bara hoppas att vi inte kommer behöva vänta på att andra personer ska utveckla eftertracktade mods, utan att de istället finns i spelet redan från dag ett! Till exempel längden, midje- och höftmått, tatueringsplaceringarna... det är en lång lista! 


Som sagt finns det en del jag saknar, men TS3 är ju ett step-up från TS2, så TS4 bör vara ytterligare ett step-up, dock är jag orolig för samma sak som Spacesims, nämligen att det ska gå hårdare åt datorerna - min kraschar nog som det är! :/


Mina simmar kommer jag sakna något otroligt, så ska försöka spela med dem så mycket som möjligt under detta året! :D

   

 

 

Någon som är intresserad av en nedladdning av Ellie (bild 1) eller Minora (bild 2)?


Vad är era tankar om TS4, är ni peppade för nya möjligheter? :D

Av kimssims - 6 maj 2013 19:36

Jag är verkligen jättetacksam för den ökning jag fått i läsare på sistonde, så jag bestämde mig för att sätta ihop ett inlägg med nedladdningstips åt er! Jag tycker att det är så roligt att ni hittar hit och ni verkar uppskatta det jag gör, så jag känner att jag vill ge något litet tillbaka! :D 


Först och främst vill har jag hittat ett par klänningar som känns roliga nu när sommaren börjar vankas här i Sverige: 


 

Nedladdning här


     

Nedladdning här


   

Nedladdning här


Mönster till era fina hus och kläder:

 

Nedladdning här


 

Nedladdning här


 

Nedladdning här


Och slutligen ett hår som jag tycker är otroligt gulligt! :D

   

Nedladdning här

Ja, det är det jag har på Tiffany :P


Så, tack igen för att ni har besökt min blogg! :D 


Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards