kimssims

Alla inlägg under mars 2013

Av kimssims - 31 mars 2013 22:08

Ledsen för att det inte varit någon uppdatering idag, jag har jobbat nämligen och inte hunnit ställa in några tidsinställda inlägg! :( Här kommer i alla fall ett nedladdningstips för att belysa din kväll!


 


Detta snygga halsbandet använde jag på Kim-simmen och det blev efterfrågat därför tänkte jag göra ett inlägg om det! Det är ett riktigt snyggt halsband och du hittar det här, i både sims3pack och package!


Jag har funderat på att göra simmar efter en speciell bokserie som jag är ett stort fan av, nämligen Night World, och då göra simmarna efter hur de beskrivs i böckerna, hade det kunnat vara intressant? Självklart varvar jag detta med mina egna simmar och önskesimmar om det dyker upp några sådana! Vill du önska en sim kan du göra det här! Alla alternativen behöver du inte bestämma men då får du vara beredd på att jag leker en del med simmen :P

Hoppas ni allihop haft en bra dag, jag ska lägga upp fler inlägg imorgon, lovar! :D

Av kimssims - 30 mars 2013 20:00

 

Dessa döcoola sneakersen kan ni hitta här, och de är i sims3pack-format, så de är enkla att ladda ner! Härligt snygga i spelet, jag använde dem direkt, och du kan leka med färger och mönster precis som du vill! De är helt enkelt perfekta om man är trött på de gamla vanliga sneakersen! :D

Av kimssims - 30 mars 2013 17:50

Eftersom att jag hade en aning tråkigt nu i förmiddags satte jag mig och gjorde mig själv som sim! Så här är Kim i alla fall! :D


         

De grymma skorna kommer länkas i ett inlägg senare idag, så håll utkik! Om det är något annat CC ni undrar över så hör av er i kommentarsfältet bara! :)

 

Av kimssims - 30 mars 2013 09:00

Underhöll mig med att skapa en ny sim igår, försökte få till henne under natten men datorn kraschade så fick göra om henne under dagen, dock med några förändringar. Jag har försökt få henne att skilja sig från mina andra simmar och jag tycker att jag lyckats rätt bra. Hon blev riktigt fin och har avancerat till att bli min nya favorit, dock tror jag inte att jag kommer lägga upp henne för nedladdning, just nu är jag för fäst vid henne :P


         


Gretchen innehåller en himla massa nytt custom content, och om det är något speciellt du är intresserad av så lämna en kommentar, personligen älskar jag hårbanden, skorna, armbanden och ögonfransarna på de nedre bilderna! :D

Av kimssims - 29 mars 2013 22:30

Så, angående önskesimmar! De flesta vet vad en önskesim är, men för er som inte gör det, är det i korta drag en sim som önskas, med vissa speciella drag/personlighet/andra önskemål, skapas av den du önskat den av och sedan läggs upp så att du kan ladda ner den. Och nu har jag tänkt börja med dessa! Dock finns det vissa villkor och regler! 


1. När du lämnar en kommentar med dina önskemål måste du ange åldersgrupp, önskad kroppsform och muskulatur, samt hudfärg, kön och självklart namn.

2. Jag vill gärna veta vilken stil du vill ha på kläder och hår, om det är nåt speciellt plagg/frisyr som du vill ha får du gärna skicka med en länk om du har en, annars räcker en beskrivning :)

3. Vilken hårfärg och ögonfärg vill du ha på din sim? Några tatueringar på speciella ställen? Något speciellt anletsdrag som gör din sim unik? Några piercingar? Accessoarer?

4. Vilken undertyp är din sim; människa, älva, vampyr, varulv eller häxa? (Jag har inte ande/spöke då jag ej aktiverat dessa.)

5. Vilka egenskaper har din sim? Favoritmat, favoritfärg, favoritmusik?

6. Vilka expansionspaket har du?


 


7. Har du en bakgrundshistoria till din sim? Dela med dig av den, snälla, då är det lättare för mig att sätta ihop simmen. En bakgrundshistoria kan innehålla allt från föräldrasituation, kärleksliv, karriärsambitioner till planer, drömmar och förhoppningar!

8. Simmen må vara din i grunden, men i slutändan är det jag som skapat den och därför kommer den läggas upp under mitt namn. Det är alltså inte okej för varken dig eller någon annan att sprida simmen till andra sidor/portaler under ditt namn. Det är självklart okej att länka simmen, men då ska det nämnas att jag skapat den. 


Så, slutligen vill jag också säga att jag kommer använda dina önskemål som byggstenar och simmen kommer kanske inte bli exakt som du föreställt sig. Det är helt omöjligt för mig att läsa dina tankar och få en perfekt bild av det du vill ha, men jag kommer att göra mitt bästa! Saken är den att jag lägger ner ett flertal timmar på varje sim, och försöker få denna fulländad, därför kanske jag känner att om jag lägger till ett par fräknar eller ett födelsemärke skulle detta lyfta simmen till en annan nivå.

Om du i slutändan inte blir alls nöjd med simmen får du gärna lämna en kommentar med vad jag behöver rätta till så ska jag försöka göra det till bästa förmåga! 


Så, lämna en kommentar på detta inlägget om just din önskesim så ska jag skapa den så fort jag får tillfälle, dock är det inte säkert att alla simmarna blir gjorda i den ordning de blir önskade! Lämna gärna en länk till din blogg så jag kan lägga en länk till dig när jag lägger upp simmen! 

Av kimssims - 29 mars 2013 21:12

Hejsan! 


Jag har inte bloggat nu på ett tag och det är väl för att jag inte spelat alls! Jag har faktiskt funderat på det här med bloggen och det är så att jag inte spelar så mycket, utan jag gör nästan bara simmar. Så varför skulle jag inte ägna bloggen åt detta? 

Så, från och med nu kommer denna bloggen ägnas åt de simmar jag gör, custom content som kan vara kul att använda och önskesimmar! Det kommer möjligtvis dyka upp ett och annat inlägg ur mitt spel, men de kommer bli mer sällsynta då jag inte spelar så mycket! Jag ägnar hellre tiden åt att hjälpa andra med sina simmar, skapa egna och ta bilder! 


Denna nystarten innebär att det kommer komma en ny design på bloggen, vissa av kategorierna kommer att försvinna och förhoppningsvis kommer det bli mer aktivitet från mig! Senare kommer det komma upp ett inlägg där jag beskriver hur jag tänker angående önskesimmarna och det kommer även komma upp en ny design idag eller imorgon! 


Jag hoppas att denna förändring kommer att passa er och mig själv på ett bättre sätt och att det kan hjälpa er i ert spelande! :D


 

Av kimssims - 9 mars 2013 15:00

Hadley's flytt till Aurora Skies var inte utan besvär från föräldrar och mäklare, men hon hade äntligen lyckats! Hon flyttade in i ett sött litet hus med ett sovrum, ett allrum och ett badrum, samt kök, och redan på sin första dag i staden gick hon och sökte jobb inom vetenskapen. 


 

 

Det dröjde inte länge förrän hennes chef fattade tycke för henne - han ringde faktiskt upp henne direkt efter att han anställt henne - och visst fann Hadley honom attraktiv, men hon visste inte om det var rätt att uppmuntra chefen!


Hadley bestämde sig för att dra nytta utav den resterande dagen och började träna upp sina färdigheter i händighet, matlagning och trädgårdsarbete, det sista för att hon snabbare skulle bli befodrad.

     


Efter några dagar kände hon behovet av att hänga upp något på sina väggar och självklart hamnade då posters på hennes olika fandoms upp, bland andra Doctor Who och Supernatural.

 


Någon dag senare dök det upp en zombie i Hadley's trädgård som såg till att ta död på två utav hennes kära plantor och hon hade alla intentioner att schasa bort honom, men upptäckte att han var söt i verkligheten och började prata med honom istället! 

   


På lördagen hade Hadley samlat mod och bjöd över Tomas, som simmen heter, bara för att han skulle gå därifrån när han fick veta att de gått på olika skolor. Dock ringde Hadley upp honom och bad om ursäkt så allt är bra mellan dem igen, även om hon kommer tänka efter innan hon anstränger sig igen!

   

Av kimssims - 9 mars 2013 08:30

I och med att jag fått hem Diesel kände jag mig tvungen att göra en ny sim och använda de nya kläderna - inte alltför svårt eftersom att det fanns mycket snyggt med i det! Resultatet utav detta blev Hadley Reed, ännu en brud i samlingen! 

 

Hadley har precis lyckats slita sig från familjens boja och testar sina egna vingar. Hennes föräldrar har alltid varit perfektionister och därför velat ha en perfekt dotter. I sina försök att leva upp till den rollen har Hadley föreställt sig själv som en helt annan människa (sim), men när hennes dåvarande pojkvän krossade hennes hjärta obarmhärtigt fick hon nog. Istället för den perfekta skönhetsdrottningen hennes föräldrar alltid velat ha, fanns där nu en pojkflicka som gjorde precis som hon själv behagade. Ve och fasa för föräldrarna, men bra för Hadley! Äntligen fri börjar hon nu sitt liv i Aurora Skies, dock ej utan ärr. 


Egenskaper: 

Ambitiös

Geni

Händig

Lätt imponerad

Problem att binda sig


 


Hadleys mål med livet är att bli en uppfödare av cyborgs, men också att komma över sina besvär med intimitet. Hon vill ha en egen familj och för den sakens skull måste hon sätta sig själv på marknaden, men kommer hennes försök att sluta med ännu ett krossat hjärta? 

Presentation


Tjena! Kul att du hittade hit. Mitt namn är Kim och jag är en 18 årig tjej från Skåne. Här kan du hitta allt från nedladdningstips till saker ur mitt spel. Hoppas du kommer tillbaka! :D

Omröstning

Vad vill du se mer av här på bloggen?
 Simmar
 Tävlingar
 PGC
 Gameplay
 Aktivitet, höhö
 "Månadens blogg"
 Sim-remakes
 Nedladdningstips
 "Annat"

Fråga mig

28 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Lilla gästboken


Skapa flashcards